Regulamin newslettera Grupa Diagnostyka
§1
Niniejszy regulamin usługi Newsletter Grupy DIAGNOSTYKA zwanym dalej „Regulaminem”, określa zasady świadczenia tej usługi przez Diagnostyka Spółka akcyjna z siedzibą: 31-864 Kraków, ul. Prof. Michała Życzkowskiego 16, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000918455, NIP: 675-12-65-009, Regon: 356366975, dalej „Diagnostyka” / „Usługodawca”.
§2
Usługa Newslettera Grupy DIAGNOSTYKA polega na przesyłaniu przez Diagnostykę na podany przez użytkownika adres e-mail informacji o zakresie i rodzaju udzielanych świadczeń przez Grupę Diagnostyka tj. Diagnostykę oraz spółki zależne od Diagnostyki wskazane na stronie https://grupadiagnostyka.pl/o-grupie/ dalej: „Usługa”/„Usługa Newslettera”.
§3
Usługa Newsletter jest bezpłatna.
§4
- Korzystać z usługi Newsletter może każda osoba, która zawrze umowę z Diagnostyką w sposób opisany w ust 2 i 3 poniżej dalej „Użytkownik”.
- Na stronie grupadiagnostyka.pl w części dotyczącej Newslettera poda swój adres e-mail i kliknie .
- Na podany przez użytkownika adres e-mail Diagnostyka wyśle mail aktywacyjny. W jego treści będzie wskazany link do treści Regulaminu oraz następujące zgody:
- Akceptuję Regulamin;
- Potwierdzam podany adres e-mail;
Kliknięcie w link znajdujący się w otrzymanym mailu oznacza zawarcie umowy o korzystanie z usługi Newsletter i akceptację powyższych zgód.
§5
- Umowa o korzystanie z Usługi Newsletter zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Newslettera oznacza:
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie podanego adresu e-mail przez Diagnostykę w celu przesyłania informacji o zakresie i rodzaju udzielanych świadczeń przez Grupę Diagnostyka.
- Wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji od Diagnostyki drogą elektroniczną, na podany adres e-mail, dotyczących zakresu i rodzaju udzielanych świadczeń przez Grupę Diagnostyka.
§6
W celu prawidłowego i niezakłóconego korzystania Usługi Newslettera, należy:
a) posiadać komputer połączony z siecią Internet;
b) posiadać przeglądarkę internetową umożliwiającą wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów; hipertekstowych (HTML) powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę www;
c) posiadać adres e-mail.
§7
- Użytkownik ma prawo wypowiedzieć umowę o korzystanie z Usługi Newsletter, wypowiedzenie ma skutek natychmiastowy.
- Osoba która dokonała zawarła umowę o świadczenie Usługi Newslettera w sposób wskazany w § 4 może wypowiada umowę o korzystanie z tej usługi poprzez klikniecie w link „wypisz się z Newslettera, który znajduje się w treści informacji rozsyłanych w ramach świadczonej Usługi Newslettera lub poprzez wysłanie maila na adres dane.marketing@diag.pl
§8
1. Diagnostyka zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia dostępu do Usług:
a. ze względów bezpieczeństwa oraz jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Diagnostyki;
b. z konieczności dokonania niezbędnych czynności związanych z prawidłowym funkcjonowaniem, ulepszaniem, konserwacją lub zabezpieczaniem systemów informatycznych i zasilania, przy czym okres czasowego zawieszenia dostępu nie będzie dłuższy niż czas konieczny do usunięcia powstałych nieprawidłowości.
2. Diagnostyka nie ponosi odpowiedzialności za:
a) wadliwe działanie sieci Internet, zakłócenia w działaniu sieci energetycznej, wady transmisji danych, działanie siły wyższej, decyzje organów władzy publicznej, opóźnienia wynikające z awarii systemów, systemów zasilania i łączy telekomunikacyjnych, których Diagnostyka przy zachowaniu należytej staranności nie była w stanie przewidzieć, lub którym nie mogła zapobiec, chyba że problemy w funkcjonowaniu usługi wystąpiły w wyniku działania lub zaniechania osób za pośrednictwem lub przy pomocy których Diagnostyka wykonuje swoje zobowiązania wobec Użytkowników;
b) następstwa korzystania z Usługi niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;
c) utratę przez Użytkownika danych spowodowanych okolicznościami, za które Diagnostyka nie ponosi odpowiedzialności, przy czym Diagnostyka ponosić będzie odpowiedzialność, jeżeli okoliczności te wystąpiły w wyniku działania lub zaniechania osób, za pośrednictwem lub przy pomocy których Diagnostyka wykonuje swoje zobowiązania wobec konsumenta.
3. Korzystający z Usługi zobowiązuje się korzystać z Usługi w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, przepisami prawa i dobrymi obyczajami oraz niepodejmowania bezprawnych działań.
§9
- Administratorem danych osobowych jest Diagnostyka S.A. ( KRS nr 0000918455) ul. Prof. M. Życzkowskiego 16, 31-864 Kraków.
- Administrator danych powołał Inspektora Ochrony Danych w celu nadzorowania przestrzegania przepisów ochrony danych. W celu kontaktu z nim udostępnia się formularz kontaktowy pod adresem: https://diag.pl/pacjent/kontakt/daneosobowe/.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych uniemożliwia korzystania z usługi newsletter.
- Administrator będzie przetwarzał dane osobowe Użytkowników w sposób zautomatyzowany w celu przesyłania zindywidualizowanych informacji dot. profilaktyki zdrowotnej, akcji profilaktycznych i pakietów badań. W sprawie przetwarzania danych osobowych Użytkownik może kontaktować się Inspektorem Ochrony Danych poprzez formularz kontaktowy dostępny pod adresem https://diag.pl/pacjent/kontakt/daneosobowe/, posiada również prawo do zawiadomienia organu nadzorczego jeśli przetwarzanie jego danych osobowych będzie niezgodne z prawem.
- Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody na działania marketingowe. W przypadku odwołania zgody dane osobowe zostaną usunięte, odwołanie zgody może spowodować brak możliwości świadczenia usługi.
- Każdy użytkownik ma prawo cofnięcia udzielonej zgody poprzez klikniecie w link znajdujący się w wiadomości otrzymanej w ramach Newslettera wypisz się z usługi.
- Dane osobowe mogą być przetwarzanie na podstawie zawartej umowy w związku z akceptacją niniejszego Regulaminu w szczególności w zakresie sposobu świadczonych Usług, a także w związku z prawem do składania i potrzebą rozstrzygnięcia reklamacji w związku z wadliwym funkcjonowaniem Usług
- Dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora w przypadku potrzeby dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Odbiorcami danych będą podmioty świadczące usługi utrzymania i serwisu aplikacji służących do obsługi Newslettera oraz spółki z grupy kapitałowej, o których mowa w §2 Regulaminu
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Osoba, której dane dotyczą posiada prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo do bycia zapomnianym, a w przypadku kiedy dane przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora również prawo do wniesienie sprzeciwu wobec takiego przetwarzania danych.
- Jeśli osoba, której dane dotyczą uzna, że przetwarzanie jej danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami ochrony danych, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
§10
- Użytkownik ma prawo złożenia reklamacji ściśle związanych z wadliwym funkcjonowaniem Usług.
- Złożenie reklamacji może nastąpić pisemnie na adres siedziby Diagnostyki lub poprzez formularz: https://diag.pl/pacjent/kontakt/wyniki-online/ w zakładce Reklamacje.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane:
- oznaczenie Użytkownika (w tym jego imię, nazwisko, adres pocztowy lub adres e-mail), numer zlecenia;
- wskazanie problemu, w związku z którym składana jest reklamacja.
- Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie po jej otrzymaniu i udzieli informacji pisemnie lub poprzez e-mail, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
- W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z realizacją Usług przez Usługodawcę, Użytkownik niebędący przedsiębiorcą ma możliwość skorzystania z następujących form pomocy przez wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
- a) skorzystania ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy;
b) zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;
c) zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów. - Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez Użytkownika z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich, jak: Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§11
- Rozpoczęcie świadczenia usługi Newsletter nastąpi od razu po zawarciu umowy o korzystanie z usługi Newsletter, na co jej Użytkownik wyraża niniejszym zgodę.
- DIAGNOSTYKA zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia co najmniej jednej ze wskazanych ważnych przyczyn:
a) zmiany profilu świadczonych usług, o ile zmiany takie nie będą prowadziły do zwiększenia obciążeń Użytkowników i nie będą naruszały interesów;
b) zmiany możliwości technicznych; oraz
c) zmiany przepisów prawa; w zakresie, w jakim powyższe zdarzenia mają wpływ na warunki świadczenia przez Diagnostyka usług określonych w Regulaminie lub postanowienia Regulaminu. - Użytkownicy będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą go w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu.